3 maanden genoten, nu tijd voor iets anders! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cecile Fonten - WaarBenJij.nu 3 maanden genoten, nu tijd voor iets anders! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cecile Fonten - WaarBenJij.nu

3 maanden genoten, nu tijd voor iets anders!

Blijf op de hoogte en volg Cecile

30 Maart 2014 | Australië, Adelaide

Hee lieve allemaal,

De afgelopen paar weken is er veel gebeurd. Ik heb heel veel leuke dingen gedaan maar ook wat minder leuke dingen mee gemaakt. Ik zal maar gelijk met het 'slechte' nieuws beginnen zodat ik dat gehad heb..

Zoals jullie vanuit mijn vorige mail al weten loopt het niet altijd even lekker in dit gezin.. er is veel gezeik tussen ouders en in de afgelopen weken is dat alleen maar erger geworden. Moeder wil over een paar weken met de kids verhuizen naar een ander huis zonder dat de vader daar vanaf weet.. Heel apart allemaal.. De afgelopen weken heb ik dan ook VEEL gehoord hierover en heb ik een beetje als spons gediend voor de moeder. Daarnaast is de moeder hier nog steeds amper geïnteresseerd in mij. Dat is allemaal niet zo heel erg natuurlijk en dat hoeft ze ook niet perse te zijn. Maar met al die shit over de scheiding zit ik er niet echt op te wachten. Daarnaast blijf ik veel problemen hebben met het oudste kind. De ene dag is beter dan de andere maar toch helpt het niet erg mee. Al deze redenen (voornamelijk 1e en 2e) hebben er dan ook voor gezorgd dat ik hier niet meer wil zitten. Ik zit echt niet te wachten op weer een scheiding met daarbij ook nog eens een moeder die toch niet geïnteresseerd is in wat in doe.
Ik heb heeeel lang zitten twijfelen over wat ik moest doen en er ook met mensen over gepraat. Uiteindelijk ben ik tot de beslissing gekomen dat ik gewoon voor mezelf moet gaan omdat dat ook precies de reden is dat ik hier zit. Ik heb totaal geen spijt van deze ervaring omdat het 3 geweldig leuke maanden waren. Niet altijd even leuk in het gezin maar wel leuke vrienden gemaakt en veel gezien. Maar ik zit hier nu echt niet meer op mijn gemak en moet er dan ook weg. Deze redenen hebben er dan ook voor gezorgd dat ik de keuze heb gemaakt om per 8 april te stoppen met werken als au pair in dit gezin.

Uiteraard is dit iets wat al langer dan een paar weken aan de gang is. De optie om na 3 maanden weg te gaan heb ik een aantal keer besproken met Bob omdat het niet altijd even lekker liep hier. Hij heeft toen gelijk gezegd dat we ook na 3 maanden al konden gaan rond reizen en dan daarna samen terug naar nl konden gaan. Gelukkig kan dat relatief goed met bobs studie en hebben we dus besloten om per 8 april samen voor ongeveer 2 maandjes rond te gaan reizen:) het is echt heel fijn en lief dat hij daar zo flexibel in is! Na het reizen komen we samen weer terug naar Nederland en ik zal dus begin juni weer terug zijn in het heerlijke koude kikker landje!!!!:) :) :)

Hoe leuk ik het hier ook heb gehad. Nederland, mijn familie, lieve vriendinnen en alle andere belangrijke personen is gewoon waar ik thuis hoor.

Bob en ik zijn nu aardig wat aan het opzoeken en regelen voor de grote rond reis. Voor mij een goede afleiding want ik moet hier nog wel tot 8 april zitten en de sfeer is niet al te best.. Ik heb het de moeder afgelopen donderdag verteld en hoewel ze het in het begin goed oppakte veranderde dat na een half uurtje. Toen kreeg ik een aantal negatieve dingen over me heen die in mijn ogen niet helemaal fair waren. Om de sfeer in huis maar een beetje te behouden ben ik merendeels niet met haar in discussie gegaan. Dat heeft namelijk heel weinig zin met haar. Ik zie een beetje op tegen aankomende week, maar weet ook wel dat die zo om is en ik maar gewoon veel dingen moet gaan doen met vriendinnen zodat ik me niet al te rot voel en ik ook nog een beetje kan genieten. Ik ben dit weekend vrij en kan dan wel een beetje relaxen.

Ik hoooop dat het voor sommige niet als een schok komt en jullie hoeven je ook geen zorgen te maken om mij;) het is nog 1 weekje volhouden en dan loop ik hier lekker weg! Ik doe ondertussen ook nog veel leuke dingen dus komt allemaal goed.

Zal aan het einde van de week wel weer een mailtje sturen met hoe het is gegaan:)

Hele dikke kuss allemaal en tot sneller dan gedacht!!!!! SMAK

  • 30 Maart 2014 - 18:32

    Mariette:

    Lieve Ciel, Geniet met Bob van je reis en kom daarna snel weer naar huis.
    Wij zullen op je wachten. Hou vol de laatste week en laat wel even weten hoe het met jou (jullie) gaat. Je weet het, ook al zeg je dat ik mij geen zorgen moet maken, toch doe ik dat wel een beetje.
    Ik weet hoe je bent en hoe lief je bent voor iedereen.
    Dikke kus van ons allemaal.

    Mariette & Alvin
    Aranea, Jurriaan en je lieve vriendin ( ze mist je ) Marissa

  • 30 Maart 2014 - 19:51

    Linda Halsema:

    Hoi lieverd, wat een gedoe allemaal he! We waren gisteren bij je moeder en Jan en hoorden toen het verhaal al maar je hebt helemaal gelijk hoor dat je deze beslissing hebt genomen!! Nu deze dagen nog even doorkomen en daarna HEERLIJK met Bob gaan genieten van jullie reis! Fantastisch vooruitzicht. Wij verheugen ons er in ieder geval op om je in juni weer terug te zien! Dikke kus en knuffels van Hank, Linda, Fleur en Luuk!!

  • 30 Maart 2014 - 23:52

    Inger:

    Hey meis, hoorde het van bob vandaag. Ben trots op je!! nog effies volhouden en dan kun je de boel de boel lagen en lekker met bob rond trekken. Kijk ernaar uit om je toch sneller terug te zien!!! Dikke kus en heel veel knuffels van mij En Dj.

  • 31 Maart 2014 - 05:19

    Cecile:

    Dankjejullie wel voor de super lieve berichtjes:) doet me erg goed.

    Hele dikke kuss en tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Cecile

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 2170

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: