Alweer bijna drie weken in Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cecile Fonten - WaarBenJij.nu Alweer bijna drie weken in Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cecile Fonten - WaarBenJij.nu

Alweer bijna drie weken in Adelaide!

Door: Cecile

Blijf op de hoogte en volg Cecile

31 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Hallo lieve allemaal,

Jaja de tijd vliegt! inmiddels zit ik alweer bijna 3 weken in het prachtige Australie. Ongeveer 2 weken geleden ben ik dan ook echt begonnen met 'werken'. Ik doe het even tussenhaakjes want ik vind nou niet echt dat je dit werk kan noemen maar oke;)
De kinderen hadden toen nog lekker vakantie en aangezien het die week 40 graden was zijn we eigenlijk heel de dag bij het strand geweest. Dit hebben we drie dagen achter elkaar gedaan want laten we eerlijk zijn, het strand verveeld niet snel! Die donderdag was Toula ( de jongste) jarig. Ze werd 6 jaar en amanda had een feestje georganiseerd voor haar. Er kwamen 4 andere vriendinnetjes naar het strand waar we eerst een BBQ hadden en daarna allemaal spelletjes in het water. Was erg leuk gedaan moet ik zeggen. Heel simpel maar prima voor de kinderen! Ze moesten bijvoorbeeld een zandkasteel maken. Degene met de mooiste kreeg een prijs. Of allemaal door hoepels in het water duiken en wie dit het beste deed kreeg een prijs. Hoe leuk als je zo dicht bij het strand woont! kost echt haast niets en de kinderen hebben de tijd van hun leven. Grappige bij dit feestje vond ik dat alle ouders van de kinderen er gewoon bij bleven. In nederland droppen de ouders hun kids af bij een feestje en halen ze daarna weer op. maar nee nee hier niet. Alle ouders blijven erbij, want OWEE als er iets gebeurd met hun kind tijdens het feest;) ouders zijn hier ontzettend beschermend over hun kinderen...
Maargoed na dit feestje was ik uiteraard opgebrand dus ben ik lekker met een paar meiden de stad in gegaan voor een drankje.

Vrijdag moest ik overdag ook werken maar was ik daarna vrij. Ben toen met een duitse au pair naar Glenelg beach geweest. Dat is echt een prachtig strand. Geeft je zo het gevoel dat je echt op vakantie bent! overal palmbomen en allemaal leuke tentjes en barretjes aan het strand. Maar de rit er naartoe is bijna net zo mooi. Elke keer weer als ik in de auto zit denk ik waaaauw. Het is voor mij ongeveer 20 minuten rijden, maar aangezien ik zo ongeveer altijd de auto kan meenemen is dat geen probleem.
Die avond ben ik dus een drankje gaan doen bij een chocolade bar... jaajaaa geen biertje of wijntje dus maar echt HEERLIJKE chocolade melk, muffins what ever. echt te lekker allemaal haha.

De volgende dag was ik lekker vrij en ben ik samen met weer een andere au pair ( Canadees) de stad in gegaan. Daar zijn we eerst naar de botanic gardens geweest. Echt heel erg mooi is dat. Daar waren toevallig die dag ook 3 bruiloften wat toch wel erg mooi was om te zien. We hebben daar een paar uur rond gelopen waarna we terecht kwamen bij Adelaide's national wine centre. Jaaaa en daar moesten we natuurlijk wel even naar binnen. Nou ik heb nog nooit zoveel wijnen bij elkaar gezien. Zag er echt heel leuk uit. Ze verkopen daar allerlei streek wijnen (DUUR, zoals alles in Australie...) en je kan er ook allerlei proeverijen doen. Na dit alles gezien te hebben zijn we verder gelopen door de stad en hebben we nog een paar drankjes gedaan waarna Gabrielle naar huis moest. Ik ben toen nog even verder gelopen en kwam uit bij een Cider Festival. Echt ontzettend leuk! Allemaal bandjes en mensen die in het gras zaten te genieten van de muziek, cider/biertjes en de zon. Ik ben er maar even lekker bij gaan zitten want tsjaa je moet wat heh;) Was in ieder geval echt een heerlijk dagje.

De dagen erna ben ik met Eva ( andere nederlandse au pair) lekker naar het strand geweest. Amanda had een bbq hier maandag met al haar collega's dus daar hebben we ook even bij gezeten wat erg leuk was.
De volgende dag moesten de kids naar school. Ja ik weet het.. dat is dinsdag. maar in australie begint een nieuwe werkweek op Dinsdag.. Vraag me niet waarom, want dat weet Amanda ook echt niet haha.
Maargoed school was voor mij even wennen want ik moest uiteraard weten waar ik moest staan etc. En dit is natuurlijk niet een school met 1 of 2 uitgangen waar de kinderen uit moeten komen... nee deze school heeft zo ongeveer 10 verschillende gebouwen met dus ook 10 verschillende uitgangen... en daarnaast was amanda vergeten mij mee te nemen naar de school voor een korte uitleg.. dus het was geen verrassing dat ik dinsdag bij de verkeerde uitgang stond om Toula op te halen. oepsieee. Agh ja daar heb ik ook weer van geleerd;)

Nu de kinderen naar school zijn ben ik tussendoor vrij. Wat natuurlijk erg lekker is. In die tijd moet ik wel een paar kleine klusjes in huis doen ( was uithangen, vaatwasser etc) maar na een uurtje kan ik gelijk de auto pakken naar het strand waar andere au pairs ook zijn, dus dat is altijd wel echt heerlijk. Zeker als amanda een dagdienst heeft ben ik vrij om te gaan waar ik wil;) Hoef dan alleen de kinderen naar school te brengen, om 15:15 op te halen en na een uurtje is amanda al weer thuis. Helemaal top! Ik moet nu nog 3 dagen werken en dan ben ik 4 dagen vrij. Dan staan er weer allemaal leuke dingen op het programma zoals Adelaide Zoo, woensdag eerste surfles met Eva!!, avondje met 3 meiden naar een discotheek hier in adelaide en uiteraard genoeg drankjes en tripjes naar het strand. Het eerste echte tripje staat nu ook bijna helemaal vast. Namelijk heerlijk 4 dagen naar Sydney met Eva in Maart, helemaal super!

Daarnaast heeft bob zijn ticket ook geboekt en komt hij 8 april hier aan. Ik ben dan 2 hele weken vrij dus dan gaan we lekker reizen:)

nou zoals iedereen kan lezen gaat het goed hier met mij! Ik geniet van alles en kan ontzettend goed opschieten met de moeder: Amanda. Daarnaast ben ik erg blij dat ik Eva heb ontmoet hier. Het is toch wel lekker om met iemand gewoon nederlands te kunnen praten. We begrijpen elkaar en maken dezelfde dingen mee ondanks dat we andere gezinnen hebben.

Uiteraard heb ik ook wel een paar kleine heimwee momentjes gehad en heb ik soms moeite met de oudste dochter die soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalt.. Ze is me ontzettend aan het uitproberen. Gelukkig kan ik daarover openlijk praten met amanda en heb ik nu wat tools gehad waardoor het allemaal wat makkelijker gaat. Ik was ook gewoon iets te gewendt aan mijn oppaskinderen in Nederland die toch meestal wel gewoon doen wat ik vraag. Kinderen mogen daarnaast in Australie ook gewoon meer van de ouders. Zo gaat de jongste van 6 jaar rustig om 10 uur naar bed op een school avond. In het weekend mag ze gewoon rond 1 uur snachts naar bed. Waar ik dan al half slapend op de bank hang is zij nog druk en vrolijk aan het spelen. Ongelooflijk. Aan die dingetjes moet ik dus nog wel even wennen, maar ik denk dat dat een kwestie van tijd is en gewoon meegaan in wat de moeder zegt. Het is natuurlijk toch wel een andere cultuur en de Australische term: no worries mate!! vindt je dan ook elke dag wel terug in hun manier van leven. maargoed, Ik vind het allemaal prima!

nou lieve mensen jullie zijn weer allemaal op de hoogte:)

Dikke kus vanuit het zonnige Australie!!!

  • 31 Januari 2014 - 20:31

    Je Vader:

    Het gaat je goed af
    Super je bent maar een keer jong geniet ervan
    Dikke kus vaida je broetje adwin

  • 01 Februari 2014 - 10:47

    Linda Halsema:

    He lieverd, wat klinkt dat allemaal heerlijk en wat een avontuur!! Leuk om je zo te volgen. Geniet er onwijs van. Heel veel liefs en dikke kussen van ons allemaal.

  • 04 Februari 2014 - 18:02

    Tamaar:

    Hee moppie! Super om te lezen allemaal!! Dikke love you kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Cecile

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 2168

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: