surfen, surfen en nog veeeel meer - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cecile Fonten - WaarBenJij.nu surfen, surfen en nog veeeel meer - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cecile Fonten - WaarBenJij.nu

surfen, surfen en nog veeeel meer

Blijf op de hoogte en volg Cecile

04 Maart 2014 | Australië, Adelaide

Hoi allemaal!

Na vele vragen naar waaaar blijft je verhaaltje nou cecile??? heb ik nu een extra lang verhaaltje voor jullie. get some beer or wine, take a zip and start reading... ENJOY ;)

Time flies when you're Having fun.. Jep, dat klopt! Ik zit inmiddels alweer bijna 2 maanden in Australië en kan me niet voorstellen dat ik al op 1/3 van mijn tijd als au pair hier zit. Wat gaat het toch allemaal snel. Weken vliegen echt voorbij. Ik heb sinds de vorige keer dat ik schreef weer zoveel gedaan dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen..

Laat ik dan toch maar beginnen bij mijn eerste surf les. Is inmiddels alweer een paar weekjes geleden MAAR MEN WAT IS DAT LEEEUKK! Voor het surfen hadden Eva en ik een privé les genomen bij goolwa beach ( 1,5 uur van adelaide) de weg er naartoe alleen al is prachtig. Overal wijnvelden en prachtig uitzicht over de zee. Eenmaal aangekomen kwam er een lange man aangelopen met lang haar en dreadlocks.. Jaaa dat kan maar 1 iemand zijn natuurlijk! Onze surf instructeur genaamd: Kingo.. (Haha) Na van het lachen te zijn bijgekomen kregen we onze wetties en surfboard waarna we naar het strand vertrokken. Eerst op het zand geoefend hoe je moet opstaan en daarna gelijk het water in gegaan. Kingo koos de golf voor ons uit en hield ons board vast terwijl wij probeerde te gaan liggen. En tsjaa dan is het een kwestie van balans houden en proberen op te staan, wat toch minder moeilijk was dan ik dacht want ik kon gelijk staan!! Even een trots momentje natuurlijk;)
Inmiddels hebben we dan ook al een paar surflessen achter de rug. We proberen 1 keer in de week te surfen en inmiddels gaat een andere au pair : gabrielle ook elke keer mee. Erg gezellig dus!

Verder ben ik in de afgelopen weken ook naar een wildlife park hier in de buurt gegaan. Als je binnen komt kan je allemaal voedsel kopen voor de dieren die je daarna in het park gewoon kan geven. Na eerst langs de koala's te zijn gelopen kwamen we daarna uit bij de kangeroo's HEHE eindelijk een Kangeroo in het echt gezien haha. Super leuk want ze komen gelijk op je af om te snuffelen en koekjes te krijgen natuurlijk. Wij vonden dat alleen maar leuk dus hebben 5 pakken koekjes aan die kangeroo's gegeven... Denk dat ze daarna zeker een paar dagen niks meer konden eten maar oke. Was een ontzettend leuke dag. In het park ook nog een koala beertje vast gehouden, schattig!! Savonds met een paar vriendinnen naar het fringe festival gegaan. Dat is een festival met allemaal verschillende soorten shows ( cabaret, dans etc) en overal eet en drink tentjes natuurlijk. Erg leuk om Savonds doorheen te lopen en drankje te doen. Daarna bij Eef blijven slapen. Die woont vlak bij de stad dus ideaal voor na het stappen. De laatste bus naar west lakes (waar ik woon) gaat namelijk om 12 u. En dan moet ik ook nog bijna 30 minuten lopen voordat ik thuis ben. Dus ben altijd blij als ik bij Eef kan slapen. Haar host ouders zijn super aardig en relaxed dus dat is erg fijn. Die vinden het allemaal goed en ik mag daar zo vaak slapen als ik wil:)

De dagen dat ik vrij ben probeer ik zo druk en goed mogelijk in te plannen zodat ik alle dingen van adelaide kan zien. Niet altijd zijn de meiden die ik hier heb ontmoet beschikbaar als ik vrij ben. De meeste meiden werken gewoon van ma tot vrijdag en zijn het weekend vrij. Ik heb dat niet altijd helaas. Als ik alleen vrij ben ga ik wel altijd de stad in of dingen bezoeken in adelaide. Zo ben ik van de week naar het South australian museum geweest. Dat was toch best leuk. Beetje cultuur opsnuiven van adelaide. In de stad is erg veel te doen momenteel. Februari en maart zijn namelijk DE festival maanden van australie. Overal zijn leuke optredens enzo, erg gezellig!

Verder ben ik in de afgelopen week naar Barossa valley geweest. South Australia staat bekend om zijn uitgestrekte wijnvelden en verschillende tentjes waar je overal GRATIS wijn kan proeven. Op de verjaardag van de vader zijn we met zn allen hier naartoe gegaan. Dit was erg mooi en lekker om te doen natuurlijk. De omgeving is prachtig en als je niet hoeft te rijden kan je overal lekker genieten van een goed wijntje!

Alles gaat dus wel goed hier. Als de kinderen op school zitten ben ik meestal op het strand te vinden of rondom het huis. Ik moet best nog veel schoonmaken hier dus probeer altijd de maandag vrij te houden voor huistaken etc. Enige grote nadeel is dat de sfeer in het gezin niet altijd even gezellig is. In het begin dacht ik dat het gewoon even wennen was.. Maar inmiddels weet ik dat ze gewoon een beetje anders zijn. Allereerst hebben de ouders echt geen goede relatie. Er is echt altijd ruzie in het huis en er ligt dan ook waarschiijnlijk een scheiding aan te komen.. De vraag is alleen wanneer. De sfeer is daardoor dan ook niet altijd fijn wat soms zorgt voor spanningen in het huis. Het is daarin dus echt een kwestie wat de komende weken gaan brengen. Ik heb hierin al wel contact opgenomen met de organisatie en moet hun daarin dan ook een beetje op de hoogte houden. even afwachten hoe dat allemaal gaat lopen dus.

Apart van dat is het hier super! in mijn vrije tijd doe ik ontzettend veel verschillende dingen en probeer ik zo veel mogelijk te zien en te doen. Ik heb nu een leuk groepje meiden om me heen waar ik geregelend mee weg ga. Aankomende weekend gaan we bijvoorbeeld met zn 4en met de jeep van een van de meiden naar Goolwa om te surfen. Daarna overnachten in Victor Harbor ( leuke plaats). Overnachten doen we a la camping stijl in de grote jeep! Lekker weekendje voor de boeg dus:)

Verder staat de hele vakantie van april met bob ook vast. hostel voor melbourne geboekt en campervan voor the great ocean road ook! dus dat is erg lekker!

Dikke kuss voor iedereen en tot snel!!

  • 04 Maart 2014 - 13:59

    Mariette:

    Hi Ciel, Fijn dat je afgelopen zondag even met Marissa aan het skypen was en ik je even zag. Dat je het leuk hebt was te zien. Tjonge ik schrik dat het gezin altijd ruzie heeft. Ben trots op je dat je het zo goed weet te handelen. Laat je niet meeslepen en geniet vooral van je vrije tijd. Gaat het niet klop dan echt bij de organisatie aan en laat je niet afschepen met,'op de hoogte houden'.
    Je weet mij te vinden.

    Dikke kus,

    Mariette

  • 04 Maart 2014 - 14:49

    Tamara:

    Heee moppie! Zit nu met wesley bij bungelland dus heb even lekker op het gemakkie je berichtje gelezen! Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt zeg! Wel heel erg balen dat de gezinssituatie niet zo ideaal is. Maar dat weet jij wel goed te benaderen jou kennende!! Maar wel even in de gaten houden dat het voot jou niet uit de hand loopt! En wat een heerlijk voorruitzicht dat de vakantie met Bob ook vast staat zeg!! Nou Kijk je uit verder lieve schat!!! Dikke kuss & Love you!!

  • 04 Maart 2014 - 19:10

    Linda Halsema:

    Hoi lieverd, wat klinkt dat weer allemaal heerlijk Lijkt wel of je altijd vakantie hebt. Lees hierboven dat je gezin niet helemaal top is, dus daarom is het helemaal belangrijk dat je andere leuke dingen doet en lieve vriendinnen om je heen hebt. En straks is Bob natuurlijk bij je, heerlijk vooruitzicht. Dikke kussen van ons allemaal!!!
    Ps wel op tijd aan de bel trekken he als het echt niet gaat met je gezin he!!

  • 05 Maart 2014 - 21:13

    Tom:

    pluk de dag meis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Cecile

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 2157

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: